שרון כהן דולה - מטפלת ברפואה סינית, נשים, הריון ולידה, מנחה מוסמכת בקונסטלציה משפחתית מערכתית. - מחזור הווסת
מה אני מציעה לך:
מחזור הווסת:

"כמה שונה יכול היה הדבר אם ביום הווסת הראשון שלך הייתה אמך מעניקה לך זר פרחים ולוקחת אותך לארוחת צהריים, ואחר כך היית הולכת בחברת כמה מידידותייך ומידידותה של אמך לבחור את השפתון הראשון שלך ;

ואז היית הולכת,
בפעם הראשונה
לאכסניית נשים
ללמוד
את חכמת הנשים?
עד כמה היו חייך משתנים?
                                      גו'דית דרק  circle of ston















מחזור הווסת הוא המחזור הבסיסי, הארצי ביותר שיש לנו. הדם שלנו הוא הקשר שלנו לנשיות הארכיטיפית.
בתרבויות רבות מחזור הווסת נתפס כמקודש, מחזור הווסת לא רק שולט על זרימת נוזלים אלא גם על מידע ועל היצירתיות. אנו מקבלות ומעבדות מידע באורח שונה ובזמנים שונים במחזורים שלנו.  
תסמונת ה PMS
לפחות 60% מכל הנשים סובלות מתסמונת הטרום וסתית.
אבחנה- היא מרבה להופיע אצל נשים בשנות השלושים לחייהן, אם כי היא יכולה להופיע גם בשנות ההתבגרות וגם בשנים של הפסקת הווסת.


סימפטומים של תסמונת הקדם וסתית – תופעות מחזור-
  • אי יציבות רגשית, בלבול, בצקת .(צבירת נוזלים), דיכאון, התנפחות וכאב שדיים ,  כעס, זעם, בולמוס אכילה, כאבי גב, טחורים, כאבי ראש חזקים, כאבי בטן חזקים, נדנודי שינה, נפיחויות בבטן, כאבי מפרקים, עייפות, קשיים במערכת השתן, שינויים בדחף המיני, תשוקה למאכלים מתוקים, תשוקה למלח.
אם נשים לא תעשנה דבר זה רק ילך ויחמיר. בשלבים המוקדמים שלה נשים מתארות את הסימפטומים המתעוררים ימים אחדים לפני הווסת ופוסקים לפתע כאשר הדימום מתחיל.
אחר כך הסימפטומים מתחילים להופיע שבוע או שבועיים לפני תחילת הווסת. יש נשים המרגישות מקבץ סימפטומיים בביוץ ואחר כך שבוע לפני הווסת.

גורמים התורמים לתסמונת הקדם וסתית-

- צריכה גבוהה של מוצרי חלב- אשר יוצרות ליחה ולחות במערכת ויושבת על מערכת העיכול< רצפת האגן <רחם    
- ישנה תחושה של כבידות, מלאות ונפיחות בבטן.
- צריכה מופרזת של קפאין בצורה של משקאות קלים, קפה או שוקולד.
- צריכה מופרזת של סוכרים.
- משקל עודף של הגוף, המגביר את הסיכויים לרמות גבוהות של אסטרוגן ולתסמונת טרום ווסתית.
- מחסור של מגנזיום. תשוקה לשוקולד נקשרה לרמות נמוכות של מגנזיום. 

מה עושים:
  • הפסיקי לצרוך מוצרי חלב.
  • צמצמי את צריכת הפחמימות כגון- עוגות ועוגיות, מטוגנים, מוצרים בקמח לבן.
  • הקפידי בתזונה עשירה בסבים תזונתיים ומלאים- אורז בסמטי, קינואה, עדשים, מש, קוואקר.
  • הוסיפי ירקות לתפריט היומי שלך.
  • הקפידי על צריכה של בשר מנתחים דלי שומן.
  • צרכי חומצות שומן חיוניות-דגים, זרעי פשתן.
  • הפחתי מתח- עשי דברים שאת אוהבת.
  • למדי להעריך את הווסת שלך, קבלי אותה באהבה, במנוחה, תתני לה מקום של כבוד בגופך, למדי להקשיב לגופך.
  • דיקור / שיאצו / רפלקסולוגיה יפחית את כאבי הווסת, ויגרום לתנועה וזרימה נכונה של דם בגופך.
  • פעילות גופנית אשר נכונה לך עם הקשבה מלאה לגופך.
  • כשהדימום חזק השתדלי לנוח במיטה, כאשר החלק העליון של גופך מוטה כלפי מעלה כדי להקל על זרימת הווסת.
דימום חזק בזמן הווסת:

דימום לא סדיר/מוגבר ובלתי צפוי מהנרתיק, בעיה שנגרמת מחוסר איזון הורמונלי ושלילת אנדומטריוזיס.
מומלץ להגיע לרופא/ת נשים לאיבחון ראשוני.


סוף דבר;
הווסת מביאה איתה יצירה ורוח חדשה לתוכך. העריכי אותה והקשיבי להנחיה שהיא מביאה עימה, איזה מידע את מקבלת, אילו מסרים? מה היא באה ללמד אותך כל מחזוריות מחודשת.
זמן התבוננות ויצירה.

 
מקורות: גופה של אישה תבונתה של אישה– ד"ר כירסטיאן נורת'רופ.
            תרופות סיניות ביתיות - ד"ר ליהוא וואנג.







 

 
אני מזמינה אותך ליצור עימי קשר,
שרון 052-3748202
ברכות וימים יפים וטובים






 
 
טלפון לקביעת תור: 052-3748202 | מיקום הקליניקה: חולון.
אי מייל : sharonc3010@gmail.com
כל הזכויות שמורות לשרון כהן, התכנים באתר נועדו למידע בלבד ואינו תחליף לייעוץ מומחה או ייעוץ רפואי.